Ústředny.cz

Česká verzeEnglish version
Akce "Stará za novou" - sleva až 25%
e-mail: info@ustredny.cz | Mapa serveru |

Víte co je...

...MUTE?
Aktivováním funkce MUTE dojde k odpojení mikrofonu na pobočce, účastník nadále slyší protistranu, ale ta neslyší jeho. Funkci je možné využít například pro podání rychlé informace kolegovi v kanceláři v průběhu hovoru, aniž by byla protistrana rušena.
Další pojmy

Novinky e-mailem


Doporučení

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Používáte ve firmě hlasovou poštu?

Ukázat výsledky

Hlasové brány
 
Jak již název napovídá, hlasová brána je určena pro distribuci příchozích hovorů, přicházejících z veřejné telefonní sítě, na pobočkové telefonní ústředny. V dnešní době jsou požadavky na distribuci hovorů primárně zabezpečovány u telefonních ústředen pomocí provolby. Díky provolbě je odbourána potřeba přepojovat celou řadu příchozích hovorů. Jedná se zejména o opakované hovory účastníků (např. vztahy  dodavatel-odběratel, kontakty rodinných příslušníků atd.). Společným rysem všech těchto hovorů je skutečnost, že volající zná tzv. přímé číslo volaného. Mnohdy však volající kontaktuje firmu nebo organizaci poprvé (číslo získal např. z inzerátu, prospektu, atd.) a nezná číslo vnitřní provolby pracovníka, se kterým by bylo vhodné komunikovat. Tyto hovory ovšem také nutno nějakým způsobem distribuovat (přepojit). Tuto situaci lze řešit dvěma způsoby - přepojením pomocí operátora a využitím hlasové brány. Nevýhodou přepojování pomocí operátora jsou především náklady na pracovní místo, zejména pravidelné mzdové náklady. Naproti tomu náklady na zřízení hlasové brány představují zhruba jeden až dva měsíční platy operátora.
 
Hlasové brány můžeme rozdělit do dvou skupin - DISA systém provolby a systémy hlasové pošty.
 
DISA provolba  - jedná se o rozšiřující modul telefonní ústředny pracující tímto způsobem: Volající vytočí telefonní číslo a je automaticky  spojen na DISA provolbu. Ta hovor vyzvedne a volajícího přivítá informací, kam se dovolal. Poté mu nabídne základní možnosti např. („Chcete-li přepojit do prodejny, volte 1. Chcete-li přepojit na objednávky, volte 2. Chcete-li přepojit na servis volte 3“ atd.) . Nabídka se může dále členit, např. po zvolení čísla 3 pro servis nabídne systém další možnosti, např. „Chcete-li servis televizorů, stiskněte 1. Chcete-li servis gramofonů, stiskněte 2“ atd).  Celý strom DISA provolby může mít až 64 úrovní. Každá volba může směrovat na konkrétní číslo vnitřní pobočky a nebo může být směrována na skupinu vnitřních poboček.
 
Další doplňkové služby provolby DISA:
- Různé typy hlášení pro různé situace, např. po pracovní době je volající o této skutečnosti informován a je mu nabídnuta možnost po stisknutí 1 zanechat vzkaz a nebo po stisknutí 2 přepojení na technika v pohotovosti na číslo GSM. Další zajímavou možností je řazení volajících do fronty s opakujícím se hlášením, např. „Všichni pracovníci vyřizují hovory účastníku, kteří se dovolali před vámi, čekejte prosím …“.
- Automatického přepojení na základě identifikace čísla volajícího. Příklad využití: Obchodní společnost spolupracuje z celou řadou zahraničních firem. Systém DISA provolby zjistí, že volající volá z čísla začínajícího 00 8175, tedy z Japonska. Systém přivítá volajícího v japonštině a přepojí ho na pobočku pracovníka, který tuto řeč ovládá (systém umožňuje mít namluvené různé jazykové verze hlášení).
Hlasová pošta – jedná se o zařízení, jehož základní funkce pro provolbu jsou shodné s DISA provolbou. Celý systém může být rozsáhlejší co se týká objemu namluvených hlášení a je tedy určen pro větší a složitější instalace. Navíc umožňuje vytvořit pro každého vnitřního uživatele samostatnou hlasovou schránku (digitální záznamník). Každý uživatel má možnost namluvit si vlastní hlášení pro volajícího např. „Momentálně jsem na dovolené, vrátím se 11.6. Zanechejte mi prosím zprávu“. Přijaté vzkazy je poté možno přehrávat přímo z vlastní pobočky (telefonu) uživatele a nebo po zadání bezpečnostního kódu i na dálku. O existenci vzkazu je uživatel informován změněným tónem ve sluchátku a u systémových telefonů zprávou na displeji a nebo rozsvícením příslušné kontrolky.
 

Dotaz / příspěvek do diskuse

Copyright © 2004 STAND CZ spol s r.o. Obsah tohoto serveru je chráněn autorským zákonem. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004