Ústředny.cz

Česká verzeEnglish version
Akce "Stará za novou" - sleva až 25%
e-mail: info@ustredny.cz | Mapa serveru |

Víte co je...

...IP?
(Internet Protocol) komunikační protokol, používaný v síti Internet.
Další pojmy

Novinky e-mailem


Doporučení

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Používáte ve firmě hlasovou poštu?

Ukázat výsledky

 Obecné informace o telefonních ústřednách

Pobočkové telefonní ústředny

Pobočkové telefonní ústředny se používají pro realizaci lokálních hovorů uvnitř firmy nebo organizace a pro distribuci vnějších hovorů jednotlivým účastníkům. Rozdělují se zejména na analogové a digitální, podle použité spojovací technologie.

Moderní digitální pobočkové ústředny dnes již prakticky nahradily starší analogové systémy, které se používají už jen u nejmenších ústředen pro svou nižší cenu, a to tam, kde uživatelé nevyžadují využití modernějších funkcí. Analogové pobočkové ústředny lze připojit na běžné telefonní linky (HTS, dříve se používal výraz "státní linka"), digitální ústředny mimo to také na BRI či PRI přípojky ISDN apod.

Obvyklé funkce ústředen

Pobočkové ústředny obvykle umožňují všechny běžné základní telefonní služby, jako jsou:

  • vnitřní a vnější hovory
  • přepojování hovorů
  • přidržení hovoru (Hold)
  • funkce nerušit (DND)
  • nastavení vyzvánění pro vstupní linky
  • přesměrování hovoru (FWD)

Typy vstupních linek

  • HTS - hlavní telefonní stanice, dříve se používal výraz "státní linka"
  • ISDN BRI - digitální dvoukanálová přípojka (označuje se také jako euroISDN2)
  • ISDN PRI - digitální třicetikanálova přípojka (označuje se také jako euroISDN30)
  • E1 - starší typ digitální přípojky

Typy poboček

  • analogová - umožňuje připojení běžného analogového telefonu nebo jiného zařízení (fax, modem ...)
  • digitální - umožňuje připojení systémového telefonu
  • ISDN - umožňuje připojení ISDN telefonů nebo jiných ISDN zařízení (např. ISDN modem)

Pozn. pro pobočky ústředen se dříve používal výraz "klapka".

Diskuse k článku: Obecné informace

Datum: 02.12.2009 11:27:10; Od: Karel Převrátil
Titulek: Bez titulku

dobrý den,mám na Vás dotaz.V našem podniku máme telefonní ústřednu Panasonic KX-TD1232 a je možné u této ústředny,aby některá pobočka měla limit na provolání do sítě O2 a po vyčerpání limitu bylo odpojeno volání ven.Děkuji a jsem s pozdravem Převrátil
odpovědět

Datum: 03.06.2013 14:38:15; Od: Anonym
Titulek: Re: Bez titulku

I TD 1232 má možnost nastavit limit pro čerpání kreditu, ST je ale důležité, aby informace, byla od poskytovatele zaslána v nějakém formátu buď vteřinová nebo 16Khz značky, ze kterých je pak možno odvodit cenu hovoru.
odpovědět

Datum: 02.12.2009 12:37:59; Od: USTREDNY.cz
Titulek: Re: Bez titulku

Ne, bohužel to není možné.
odpovědět

Datum: 18.10.2009 15:53:49; Od: Martin Ryška
Titulek: Panasonic 3/8

Mam ustrednu panasonic, presny typ neviem, na 3 st. linky a 8 telefonov - a chcem sa spytat , preco mi ustredna neprenasa sluzbu CLIP, myslim tym, ze mi telefon nezobrazuje cislo prich. hovoru zo statnej linky, ci sa to da niekde nastavit alebo to ustredna nedokaze ?
PS: A ustredna Panasonic EASA-PHONE KX-T123210DB to dokaze ? dakujem.
odpovědět

Datum: 24.10.2009 10:11:20; Od: RastoW
Titulek: Re: Panasonic 3/8

na ziadnej 1232 vam CLIP nepojde.
Aby vobec isiel, musite ho najskor prijat na CO linke od T-Comu a potom preniest na klapku. Prva ustredna Panasonic, ktora to vedela , bola KX-TD612. Dalej analogove KX-TES/TEM/TEA, ktore su v predaji dnes a samozrejme najnovsie KX-TDA/TDE. Na analogove klapky len s doplnkovymi modulmiúresp. spec. kartami.
odpovědět

Zobrazení celé diskuse k tomuto článku (celkem 13 příspěvků)


Dotaz / příspěvek do diskuse

Copyright © 2004 STAND CZ spol s r.o. Obsah tohoto serveru je chráněn autorským zákonem. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004