Ústředny.cz

Česká verzeEnglish version
Akce "Stará za novou" - sleva až 25%
e-mail: info@ustredny.cz | Mapa serveru |

Víte co je...

...Tarifikační software?
Specializovaný software umožňující sledování a vyhodnocování telefonního provozu. Obvykle poskytuje údaje jako je výpis informací o jednotlivých hovorech (např. volané číslo, cena, délka hovoru apod.), statistiky, grafické vyhodnocení atd. Tarifikační software bývá nainstalován na PC, připojeném k ústředně pomocí rozhraní SMDR nebo TAPI.
Další pojmy

Novinky e-mailem


Doporučení

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Používáte ve firmě hlasovou poštu?

Ukázat výsledky

Často kladené dotazy (FAQ)

Naše firma má X pracovníků, jaký typ telefonní ústředny doporučíte?

Počet pracovníků, resp. počet poboček ústředny, je pouze jedním z faktorů, které je nutné zvážit při výběru vhodného modelu telefonní ústředny (doporučujeme Vaší pozornosti článek "Jak vybírat ústřednu"). Co se však tohoto kapacitního parametru týká, je třeba zmínit fakt, že není ani tak důležité, kolik má vaše firma pracovníků dnes, ale kolik jich bude mít za pár let, přesněji po celou dobu "životnosti" Vaší investice do telefonní ústředny. Modulární ústředny umožňují postupné rozšiřování, ale vždy je zde určitý "strop", který je dobré znát a zvážit, zda maximální kapacita ústředny je dostatečná, případně zvolit model o třídu vyšší.

 

Funguje telefonní ústředna při výpadku proudu?

Pouze pokud ji vybavíte záložním napájecím zdrojem - UPS. Pokud není napájení zálohováno, spojí většina ústředen při výpadku proudu jednotlivé vstupní linky "natvrdo" s konkrétními pobočkami, aby byl zajištěn alespoň nouzový telefonní provoz. Na napájení však mohou být závislé i vstupní telefonní linky (týká se např. linek ISDN), v takovém případě je vhodné připojit na záložní zdroj také jejich zařízení.

 

Je možné zístat výpis hovorů, uskutečněných přes telefonní ústřednu nebo se musím obrátit na operátora?

Prakticky všechny ústředny tuto možnost poskytují (jedná se o takzvanou tarifikaci), obvykle přes rozhraní SMDR nebo TAPI, která umožňují propojení ústředny k PC a zpracování dat ve specializovaném software. Rozsah poskytovaných informací (volané/volající číslo, datum, čas a délka hovoru atd.) závisí na typu ústředny a komfort jejich zpracování (statistiky, grafické vyhodnocení atd.)  na úrovni tarifikačního software.

 

Zobrazuje se číslo volajícího i na systémovém telefonu analogové ústředny?

Ano, ale pouze u nových ústředen vybavených příslušnou kartou a také je nutné mít na vstupní lince aktivovanou službu CLIP.

 

Zobrazuje se číslo volajícího i při volání na GSM bránu připojenou do ústředny?

Ano, v případě použítí ISDN GSM brány. Při příchozím hovoru se na displeji zobrazuje číslo volajícího a pokud je přiřazeno v systémovém seznamu ústředny, zobrazuje se i jméno volajícího, podobně jako u mobilního telefonu.

 

Lze na pobočkové telefonní ústředně směrovat příchozí hovory na různé telefony na základě lokality odkud přicházejí?

Touto funkcionalitou jsou vybaveny pouze některé pobočkové telefonní ústředny např. nejmodernější systémy Panasonic KX-TDA. Předpokladem také je, že ústředna je připojena digitální linkou ISDN, která do ústředny při příchozím hovoru umí předat číslo volajícího. Na základě tohoto čísla nebo jeho části lze směrovat příchozí hovor na libovolný telefon i když bylo voláno číslo jiného telefonu. Například na hlavní číslo firmy přichází všechny hovory a jsou odbavovány spojovatelkou na klapce 111 s výjimkou hovorů z Německa, které jsou na základě identifikace čísla volajícího směrovány na klapku 126 a jsou odbaveny pracovníkem který ovládá německý jazyk.

Diskuse k článku: Často kladené dotazy

Datum: 12.12.2011 21:20:13; Od: Pavel
Titulek: Bez titulku

U faxu KX-FP363 CE jsem vyměnil nový film,ale stále mi píše,že je otevřený kryt.Vše jsem kontroloval a je to stále stejné.Prosím o radu.Děkuji Pavel
odpovědět

Datum: 14.12.2011 10:32:31; Od: USTREDNY.cz
Titulek: Re: Bez titulku

Podívejte se, zda nezůstal ve faxu útržek starého papíru. Pokud nic nenajdete a ani po znovuzavření krytu se problém nevyřeší, obraťte se prosím na autorizované servisní středisko.
odpovědět

Datum: 01.12.2011 18:10:09; Od: Anonym
Titulek: Bez titulku

Dobrý den, naše telefonní ústředna má digitální vstup a analogový výstup. Bohužel je k ní neomezený přístup, je možné, aby se na ní někdo nelegálně napojil a telefonoval na účet někoho, kdo telefonní ústřednu využívá? Moc Vám děkuji za Vaší odpověď.
odpovědět

Datum: 06.12.2011 11:34:19; Od: USTREDNY.cz
Titulek: Re: Bez titulku

Z dotazu bohužel není jasné, co myslíte neomezeným přístupem. Znamená to, že nastavení není zaheslované? Nebo že je ústředna v místě, kde je k ní volný fyzický přístup? Je ústředna připojena k internetu a pokud ano, je chráněna firewallem? Pro zodpovězení otázky by také bylo třeba upřesnit typ ústředny.
odpovědět

Datum: 06.11.2011 12:11:20; Od: Miroslav Myška
Titulek: Dotaz

Potřebuji ústřednu (?) s hlasovou bránu na rozdělení příchozích hovorů tak, že zařízení rozpozná zaváděcí tón faxu a přepne hovor na fax. Běžné hovory přepne na linku, která může být přesměrována na mobil. (Nebo přímo na mobil.) Zároveň na této lince je ADSL připojení. Děkuji za informaci.
odpovědět

Zobrazení celé diskuse k tomuto článku (celkem 23 příspěvků)


Dotaz / příspěvek do diskuse

Copyright © 2004 STAND CZ spol s r.o. Obsah tohoto serveru je chráněn autorským zákonem. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004