Ústředny.cz

Česká verzeEnglish version
Akce "Stará za novou" - sleva až 25%
e-mail: info@ustredny.cz | Mapa serveru |

Víte co je...

...GSM brána?
Zařízení, obsahující podobně jako mobilní telefon SIM kartu mobilního operátora (některé typy umožňují instalaci několika SIM karet). Umožňuje připojení k běžnému telefonnímu přístroji, nebo častěji k pobočkové telefonní ústředně. Odchozí hovory do GSM sítě je pak možno směrovat např. díky systému ARS/LCR přes připojenou GSM bránu a snížit tak náklady na hovory. Stejně tak příchozí hovory z mobilních sítí mohou být uskutečněny na číslo GSM brány a následně obslouženy telefonní ústřednou.
Další pojmy

Novinky e-mailem


Doporučení

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Používáte ve firmě hlasovou poštu?

Ukázat výsledky

Voice over IP - Alcatel OmniPCX Office

Nyní si společnosti a firmy mohou dovolit uskutečňovat nákladné hlasové hovory mezi svými vzdálenými pobočkami díky možnosti přenášení hlasu přes své existující datové spojení. Mohou také zjednodušit svou místní kabelovou infrastrukturu díky možnosti připojení telefonu na stejný kabel, jako své PC. A navíc, mohou využívat stejnou úroveň funkcí hlasových služeb bez ohledu na místo - vedení firmy, vzdálené kanceláře, zaměstnanci pracující doma nebo na cestách, a to začleněním hlasového serveru do datové sítě.

Alcatel OmniPCX Office

Přirozené VoIP

Alcatel OmniPCX Office je server. Přesněji řečeno, jedná se o server zařízení což znamená, že software je předinstalován a to umožňuje snadnou instalaci a údržbu společně s vysokou spolehlivostí.

Systém Alcatel OmniPCX Office umožňuje intuitivní správu volání s celou řadou funkcí, a to až pro 200 uživatelů IP bez potřeby dalšího dodatečného hardwaru.

Systém Alcatel OmniPCX Office s koncepcí "All-in-One" integruje hlasový server společně s možností media gateway.

Nižší provozní náklady

Se systémem Alcatel OmniPCX Office může firma zredukovat své náklady na vzdálené hovory integrováním hlasových služeb do vlastní datové sítě WAN.

Snadná instalace IP telefonu

S DHCP serverem Alcatel OmniPCX Office je možno v průběhu několika sekund přemístit nebo přidat další IP telefon.

Lepší komunikace s pobočkami firmy a pracovníky, kteří pracují doma nebo jsou na služební cestě

Uživatelé mají stále větší zájem o stejnou úroveň služeb mezi vedením firmy a pobočkami (stejný adresář, hlasová pošta a podobně). To je zajištěno implementací vzdálených IP přístrojů, které jsou řízeny hlasovým serverem v centrále firmy. IP telefony nabízejí přesně tytéž funkce a možnosti, bez ohledu na umístění. Implementace předpokládá vhodné datové propojení mezi jednotlivými pracovišti (pronajaté linky, IPVPN a podobně).

Pokud se vzdálení pracovníci připojují do své firmy prostřednictvím Internetu (to znamená, například kvůli stažení ceníků nebo souborů), může jejich vzdálený počítač využívat možnosti a funkce telefonování přes hlasový server.

IP telefonie

Systém OmniPCX Office nabízí možnost správy a řízení hlasové komunikace až pro 200 uživatelů.

Přístroje E-Reflexes

  • Přepínač sítě Ethernet se 2 porty (10/100BT)
  • Hlasová komprese G711 a G723.1
  • Detekce hlasové aktivity (VAD) a Comfort noise generation
  • Level 3 QOS: TOS a Diffserv

IP PIMphony (softwarový telefon)

Alcatel PIMphony představuje softwarový klient-server balík, poskytující uživatelsky přívětivý přístup z PC k telefonním funkcím a možnostem OmniPCX Office (další podrobnosti viz prospekt "PC telefonie a PIMphony"). Tento software obsahuje:

  • Protokoly VoIP, hlasovou kompresi G711 a G723.1 pro instalaci na PC
  • Klientský software PIMphony pro instaloci na PC
  • Software serveru CTI, instalovaný v systému OmniPCX Office
  • 3 úrovně funkčnosti: Basic, Pro nebo Team
  • Tagování a prioritizace na 3. vrstvě, dostupné pro Windows 98, 2000, Millenium, NT4, XP
  • Pro další zvýšení komfortu je k dispozici sluchátko nebo náhlavní souprava

Terminál H323

Systém OmniPCX Office podporuje standardní H323 (V1 a V2) zařízení, jako PC s programem Microsoft NetMeeting.

IP Trunking

Systém Alcatel OmniPCX Office nabízí IP trunking až pro 96 IP trunků. IP trunking je dostupné se 2 hlavními typy připojení k síti WAN.

Přístup k síti WAN prostřednictvím Alcatel OmniPCX Office

VoIP využívá mechanismu OmniPCX WAN QOS.

  • Pravidla (Policing): Je založena na hlavičce paketů TOS/Diffserv. Omni- PCX Office upřednostňuje Voice-over IP ve frontě a dává mu vysokou prioritou
  • Řazení/Tvarování (Queuing/Shaping): OmniPCX Office řídí 2 fronty ve vyrovnávací paměti - fronta s vysokou prioritou a fronta s nízkou prioritou.
  • Kontrola přetížení: OmniPCX Office používá mechanismus RED (Random Early Detection) ve frontě s nízkou prioritou pro informování zdrojů paketů, aby snížily rychlost přenosu.
  • VoIP sdílí šířku pásma s internetovými aplikacemi OmniPCX Office (E-mail, VPN a podobně).

Přímý přístup k síti WAN prostřednictvím routeru

IP telefony mohou být připojeny k síti WAN prostřednictvím směrovače (routeru), zapojeného přímo k síti LAN. Toto řešení je zejména vhodné pro rozsáhlé společné datové sítě.

  • Policing, qeueing, shaping a kontrola přetížení jsou řízeny přímo prostřednictvím routeru.

Přelivy, zálohování a optimalizace

Bez ohledu na způsob připojení poskytuje systém Alcatel OmniPCX Office mechanismus přelivu a zálohování pomocí ISDN.

  • Přeliv: jestliže počet volání VoIP přesáhne nastavenou prahovou hodnotu
  • Zálohování: v případě selhání připojení WAN
  • Optimalizace: díky H450 mechanismu jsou IP zdroje a počet kompresí/ dekompresí optimalizovány a jako výsledek je QoS se zlepšeným přenosem a přesměrováním uvnitř sítě WAN.

FoIP (Fax over IP)

OmniPCX Office podporuje protokol T38 umožňující faxovou komunikaci v IP sítích a kompatibilitu se zařízeními splňujícími normu T38.

Kompatibilita

Systém Alcatel OmniPCX Office je kompatibilní s H323 V2, a proto je schopen spolupracovat s jinými systémy Alcatel nebo systémy jiných značek, podporujících tuto normu.

Alcatel OmniPCX Office

 

Podrobné informace o ústřednách Alcatel-Lucent na našem webu naleznete pod odkazy níže:

Produktové letáky Alcatel-Lucent ke stažení ve formátu PDF:

Alcatel Výkonná a modulární architektura (150 kB)

Alcatel Inteligentní a přívětivý systém pro komunikaci (150 kB)

Alcatel Integrované řešení call centra (610 kB)

Alcatel Integrované řešení LAN (200 kB)

Alcatel PC telefonie a pimphony (510 kB)

IP telefony Alcatel-Lucent 8 series (3,9 MB)

IP telefony Alcatel-Lucent 9 series (4,5 MB)

Diskuse k článku: Alcatel VoIP

Datum: 12.02.2014 08:45:45; Od: Radka Bobková
Titulek: dotaz

Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o odpověď.
Používáme ALKATEL PIMphone, v současné době nám instalují nový operační systém WINDOWS 2010. Bylo nám řečeno naším IT technikem, že Alkatel PIMphone již mít nemůžeme, protože není kompatibilní s novým operačním systémen. Je to pravda, nebo jsou nějaké jiné možnosti?
Děkuji za brzkou odpověď.
S pozdravem
Bobková Radka

odpovědět


Dotaz / příspěvek do diskuse

Copyright © 2004 STAND CZ spol s r.o. Obsah tohoto serveru je chráněn autorským zákonem. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004