Ústředny.cz

Česká verzeEnglish version
Akce "Stará za novou" - sleva až 25%
e-mail: info@ustredny.cz | Mapa serveru |

Víte co je...

...LED?
(Luminescence Electro Dioda) - optický elektronický prvek, používaný jako kontrolka. Hovorově bývá označován jako "ledka".
Další pojmy

Novinky e-mailem


Doporučení

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Používáte ve firmě hlasovou poštu?

Ukázat výsledky

 Obchodní společnost

Popis situace:

Obchodní společnost "Světlo & Stín s.r.o." patří mezi přední prodejce osvětlovacích těles v České Republice. Mimo centrály v Praze provozuje velkoobchodní střediska ještě v Brně a v Ostravě a maloobchodní prodejny ve všech krajských městech. Každá z regionálních prodejen má vlastní otevírací dobu podle místní situace, navzájem mezi sebou poměrně často komunikují zejména ohledně vzájemného vykrývání skladových zásob. Jednotlivé provozovny jsou sice s centrálou propojeny datovou sítí, takže mají online přehled o stavu zásob na všech skladech, přímý telefonický kontakt provozoven je ale nezbytný z důvodu reálného ověření dostupnosti zboží vzhledem k faktu, že ne všechny typy skladových pohybů jsou neprodleně vkládány do informačního systému.

 

Původní stav:

V centrále společnosti i na pobočkách provozovala společnost různé typy pobočkových ústředen od různých výrobců, které na ni přešly při privatizaci nebo odkoupení jednotlivých provozoven. 

 

Požadavky:

Management, orientovaný na snížení nákladů a zefektivnění provozu, se rozhodl hledat takové řešení, které by nahradilo stávající roztříštěný stav a zároveň vedlo i ke zlepšení služeb pro zákazníky. Hlavní požadavky byly:

  • snížení nákladů na komunikaci mezi prodejnami a velkoobchodními středisky
  • rozšíření doby, po kterou je společnost pro zákazníka telefonicky dostupná na čísle prodejny

 

Řešení:

Společnost STAND CZ spol.s r.o., kterou management vybral jako dodavatele, navrhla řešení, vycházející z využití technologie VoIP pro vzájemné propojení poboček. Vzhledem k tomu, že společnost "Světlo & Stín s.r.o." provozuje datovou síť mezi provozovnami o kapacitě vždy nejméně 128kbps a z komunikace s poskytovatelem datových služeb vyplynulo, že reálné vytížení nepřekračuje 60%, nebylo nutné zvyšovat kapacitu datové sítě. Pro jeden hovorový kanál je dostačující kapacita 16 kbps, pro každou provozovnu tak byla k dispozici prakticky zdarma volná kapacita nejméně pro 2 hovorové kanály.

Dodavatel navrhl na základě požadované kapacity ústředen v jednotlivých lokalitách nasazení pobočkové telefonní ústředny Panasonic KX-TDA200 na centrále v Praze, ústředen KX-TDA100 ve velkoobchodních střediscích a ústředen KX-TDA30 na maloobchodních prodejnách.

 

Způsob aplikace požadavků zákazníka a využití dalších možností ústředny:

  • Snížení nákladů na komunikaci mezi provozovnami bylo dosaženo tím, že telefonické hovory mezi jednotlivými provozovnami společnosti jsou uskutečňovány prostřednictvím technologie VoIP po datové síti a cena za hovorné je tak nulová.
  • Toto řešení však umožnilo také splnit další požadavek managementu - rozšíření doby, po kterou je společnost pro zákazníka telefonicky dostupná na čísle příslušné prodejny. Celý systém totiž dodavatel navrhl a zrealizoval tak, aby v době, kdy nemá některá z provozoven otevírací dobu (provozovna A) a zároveň v některé jiné provozovně (B) je otevřeno, byly hovory do provozovny A prostřednictvím VoIP transferovány po datové síti (a tedy pro společnost "zdarma") na provozovnu B, kde mohou zodpovědět nejčastější dotazy zákazníka, týkající se právě otevírací doby, záručních a reklamačních podmínek, dostupnosti zboží či stavu objednávek z katalogového prodeje. Společnost tak dosáhla zkvalitnění služeb zákazníkovi a v mnoha případech také zabránila ztrátě obchodních případů (zákazník, který se do společnosti dovolá i mimo provozní dobu provozovny nemá důvod volat ke konkurenci).
  • Další snížení nákladů bylo dosaženo díky nasazení centrálně spravovaného tarifikačního software. Na jednotlivé pobočky bylo nainstalováno speciální zařízení, tzv. buffer, který umožňuje snímání dat z SMDR rozhraní ústředny bez nutnosti trvalého propojení s PC. Typ bufferu byl zvolen s rozhraním Ehternet, což umožnilo přímé připojení do počítačové sítě společnosti a po datové síti jsou data z jednotlivých bufferů stahována na centrálu k dalšímu zpracování. Díky eliminaci nepřiměřeně dlouhých soukromých telefonátů (náklady na hovorné, ale i na nevyužitou pracovní dobu) a také možnosti optimalizace služeb u telekomunikačních a GSM operátorů za pomoci analýzy vypracované společností STAND CZ spol.s r.o., došlo ke snížení nákladů na hovorné o cca 25%.

Pozn.: Toto vzorové řešení prezentuje pouze některé možnosti moderních pobočkových telefonních ústředen. Chcete-li se dozvědět více, doporučujeme Vám přečíst si další vzorová řešení a také případové studie, prezentující konkrétní řešení u skutečných zákazníků.

 

 

Diskuse k článku: Obchodní společnost

Datum: 03.11.2006 19:05:02; Od: Miloslav Vostárek
Titulek: Ústředna?

Dobrý den, potřebujeme zařízení, které při přijetí hovoru bude klientovy povídat takové ty hezké věci.. Dobrý den, dovolali jste se do firmy..., vyčkejte na spojení. Je nutná ústředna, popř. jaká základní? Nebo je možné instalovat jiné zařízení, které tuto službu umožňuje? Máme klasickou linku ISDN.
Děkuji.
odpovědět

Datum: 06.11.2006 14:08:45; Od: USTREDNY.cz - Zdeněk Prax
Titulek: Re: Ústředna?

Tuto funkci mají i malé ústředny, je však třeba je vybavit tzv. DISA kartou. Více např. v katalogu u modelu KX-TDA30.
odpovědět

Datum: 16.12.2008 11:07:02; Od: Anonym
Titulek: Re: Ústředna?

DISA je dnes tzv. "face out"..do toho bych určtiě neinvestoval.
odpovědět

Datum: 08.05.2005 23:07:23; Od: ing. Josef Musil
Titulek: web je na nic

Potřeboval jsem rychle pro zákazníka zkalkulovat nabídku. A´t hledám na netu jak hledám, tak ceny na pobočkovou ústřednu se běžně nedopátrám. Takže možná jsem koupil dráž než by se dalo, ale koupil jsem tam, kde inzerují ceny. Tam kde si zadám co chci, nakonfiguruji a vypadne mi cena. Doporučená koncová, dealerská. A mám to. Nač je web, když tam nejsou informace? Ukázalao se, že pro mnohé nanic.
odpovědět

Datum: 09.05.2005 10:12:56; Od: USTREDNY.cz - Jan Matýšek
Titulek: Re: web je na nic

Na webu USTREDNY.cz opravdu nejsou uvedeny ceny. Důvodem je fakt, že obdobné základní zadání pro výstavbu podočkové ústředny lze splnit několika způsoby, je ale třeba zvážit konktrétní situaci a infrastrukturu u zákazníka. Přípravě nabídky by tedy měla předcházet diskuse se zákazníkem o jeho potřebách a návrh odpovídajícího řešení. Naším cílem je dodávat zákazníkům taková řešení, která vyhoví jejíich podmínkám a splní jejich požadavky. Na každou poptávku tedy zpracováváme individuální nabídku, vycházející z potřeb zákazníka. Co se týka cen dealerských - naše společnost se orientuje na dodávku koncovým zákazníkům/uživatelům, nikoliv na velkoobchdní distribuci. Dodávka pobočkové ústředny je také obvykle pro zákazníka důležitou investicí, kterou bude využívat řadu let jako jeden ze základních prvků komunikační infrastruktury, u požadavku na okamžitou kalkulaci je otázkou, za předcházelo odpovídající posouzení potřeb zákazníka a zda pro něj zvolené řešení bude vhodné. V těchto případech vždy doporučujeme zvážit, zda není pro zákazníka opravdu přínosnější řešení, navržené na míru jeho potřebám ...
odpovědět

Zobrazení celé diskuse k tomuto článku (celkem 9 příspěvků)


Dotaz / příspěvek do diskuse

Copyright © 2004 STAND CZ spol s r.o. Obsah tohoto serveru je chráněn autorským zákonem. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004