Ústředny.cz

Česká verzeEnglish version
Akce "Stará za novou" - sleva až 25%
e-mail: info@ustredny.cz | Mapa serveru |

Víte co je...

...DND?
(Do Not Disturb) - Nerušit. Tuto funkci je možno aktivovat například v průběhu porady nebo jednání. Dle typu ústředny přestane pobočka s aktivovanou funkcí DND vyzvánět nebo se přímo bude hlásit jako obsazená. Na systémových telefonech je volajícímu z jiné pobočky ústředny zobrazována informace o tom, že účastník má aktivovanou funkci DND.
Další pojmy

Novinky e-mailem


Doporučení

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Používáte ve firmě hlasovou poštu?

Ukázat výsledky

Malá firma 

Popis situace:

Firma Roletex se prezentuje na českém trhu od r. 2002. Zabývá se prodejem a následnou instalací žaluzií a rolet do obytných prostorů. FirmŽaluzie, instalované firmou Roletexu zastupuje majitel, který má asistentku, jejíž pracovní náplní je vyřizování administrativy, přijímání telefonátů a odesílání pošty. Dalšími zaměstnanci této společnosti jsou 3 technici, kteří pracují střídavě na směny, u instalací pak pracují společně. Nedávno ve firmě nově vzniklo obchodní oddělení, kde pracuje 5 zaměstnanců, kteří se starají o odbyt zboží. Roletex  sídlí v Brně, ale své zboží distribuuje po celé Moravě. Od svého počátku Roletex zaznamenal značný úspěch na trhu, a proto také došlo k výraznému rozšíření společnosti a to během pouhých 2 let. Lze tedy předpokládat, že během krátké doby bude mít tato společnost dvojnásobek zaměstnanců než v současnosti.

Firma má zájem o telefonní ústřednu, která jim splní základní požadavky, jako přepojení hovoru od asistentky na majitele firmy, techniky a konkrétní osoby obchodního oddělení nebo v případě nepřítomnosti asistentky, přesměrování  hovorů na technika nebo majitele. Zákazník se však obává nefunkčnosti ústředny při častých výpadcích proudu, které bohužel firmu v poslední době postihují.

 

Původní stav:

Firma používala pouze 1 telefonní linku, kterou obsluhovala asistentka a přepojení hovorů na majitele firmy a techniky nebylo možné. Asistentka tak vždy musela volat techniky a majitele společnosti k telefonu. Na obchodní oddělení byla přivedena druhá linka, o kterou se obdobným způsobem dělili obchodníci.

 

Požadavky zákazníka:

Roletex hledá jednouché a levné řešení na telefonní spojení, které by změnilo dosavadní špatný stav telefonní komunikace. Hlavní požadavky firmy:

  • vzhledem k rychlému růstu firmy je už teď jasné, že v budoucnu bude potřeba rozšíření počtu poboček ústředny
  • najít levné řešení na telefonní provoz
  • dostupnost spojení na všechny zaměstnance i v době jejich nepřítomnosti díky možnosti přepojení hovorů na mobil
  • zálohování při výpadku elektrického proudu
 

Řešení:

Dodavatel, společnost STAND CZ spol.s r.o. navrhla řešení, které splňuje všechny požadavky a zároveň výhledově počítá s rozšířením firmy, díky úspěchu zákazníka na trhu. Dodavatel doporučil nasazení nejmenší pobočkové telefonní ústředny Panasonic KX-TA 308, která pro současný provoz plně dostačuje, ale v budoucnu umožňuje rozšíření až na 6 státních linek a 24 poboček. Také nabídl zákazníkovi pro ochranu jeho investice do telefonní ústředny možnost zpětného odkoupení dodané ústředny při pořízení ústředny vyšší kapacity po dohodnutou dobu.  

Do ústředny jsou nyní přivedeny 3 vstupní analogové linky, dvě čísla uvádí Roletex na vizitkách jako telefonní, jedno jako faxové. Příchozí hovory přijímá asistentka a podle potřeby přepojí, ostatní mají klid na svou práci. Příchozí volání na faxové číslo jsou směrována přímo na fax a nezvoní tak na telefonu u asistentky. V době kdy asistentka není přítomna (např. je v bance či na poště), zvoní telefon přímo u technika, který má službu. Výhledově dodavatel doporučil pořízení ISDN linek.

  

Způsob aplikace požadavků zákazníka a využití dalších možností ústředny:

  • Všestranné a jednoduché rozšíření umožňují rozšiřující karty Panasonic, které představují jednoduché a přitom velice pružné rozšíření systému se 3 vnějšími linkami a 8 pobočkami na systém se 6 vnějšími linkami a až 24 pobočkami podle toho, jak postupně porostou nároky majitele firmy.
  • Jedním z hlavních přínosů pobočkové ústředny je efektivní obsluha hovorů. Přináší mnoho možností, jako například dveřní telefon, přesměrování hovorů, volbu druhu vyzvánění, funkci „nerušit“ a další.
  • Podrobná přehled o poplatcích za telefon umožňuje připojený tarifikační software, který zaznamenává informace o hovorech jako je datum, čas, číslo pobočky, volané číslo, délku hovoru atd., umožňuje jejich přehledné zobrazení, filtrování a tisk.
  • Záloha při výpadku el. proudu je zajištěna připojením záložní baterie, která jej napájí v případě výpadku.  

Pozn.: Toto vzorové řešení prezentuje pouze některé možnosti moderních pobočkových telefonních ústředen. Chcete-li se dozvědět více, doporučujeme Vám přečíst si další vzorová řešení a také případové studie, prezentující konkrétní řešení u skutečných zákazníků.

 
Diskuse k článku: Malá firma

Datum: 15.05.2007 08:23:57; Od: Ondřej Baier
Titulek: Návrh?

Dobrý den, dle příspěvku ze dne 20.2.2007 a Vaší reakce jsem očekávál nějakou odezvu, avšak se nic nestalo. Prosím, zda to bude možné, o zodpovězení položených otázek. Děkuji Ondřej Baier
odpovědět

Datum: 15.05.2007 08:41:12; Od: USTREDNY.cz - Zdeněk Prax
Titulek: Re: Návrh?

Odpověďi se řadí s odsazením pod příspěvěk, na který je reagováno - odpověď na Váš příspěvek tedy naleznete níže ...
odpovědět

Datum: 11.05.2007 10:38:00; Od: Ondřej Baier
Titulek: Stačí to?

Dobrý den,
prosím o radu. Řeším problém ve cca výše udeném případě "malá firma". Dostal jsem nabídku na ústřednu Panasonic KX - T 123210 db + syt.tel. 7030 + tel. 2315. Bude tato ústředna vyhovovat a spolňovat požadavky? Má tato ústředna DISA? Děkuji za brzkou odpověď, Ondřej Baier
odpovědět

Datum: 11.05.2007 11:32:32; Od: USTREDNY.cz - Zdeněk Prax
Titulek: Re: Stačí to?

Ústředna KX-T 123210 se již více než nevyrábí. Její nasazení je vhodné, pokud chcete ušetřit prostředky aplikací starší použité ústředny - je však také třeba počítat s tím, že Vám dodavatel pravěpodobně poskytne jen velmi omezenou záruku. DISA nebyla u této ústředny v základním vybavení, bylo by nutné ústřednu rozšířit, potřebné karty ale již bude obtížné sehnat. Vzhledem k tomu, že se jedná o analogovou ústřednu, není možno využít funkce digitálních ISDN linek. Všechna hlediska hovoří proti nasazení takto staré ústředny, s vyjímkou ceny, která samozřejmě může být rozhdujícím argumentem.
odpovědět

Datum: 20.02.2007 14:50:23; Od: Ondřej Baier
Titulek: Kde??

Nevíte kde sehnat výše uvedenou ústřednu? Podobně řešení ( viz. výše ) mě zaujalo, řeším podobný problém ve stejném rozsahu. Nevíte kolik toto řešení stálo(cca) ? Děkuji za odpověď
odpovědět

Datum: 20.02.2007 15:30:06; Od: USTREDNY.cz - Jan Matýšek
Titulek: Re: Kde??

Naše obchodní oddělení Vás bude kontaktovat s nabídkou ústředny odpovídající kapacity.
odpovědět

Zobrazení celé diskuse k tomuto článku (celkem 9 příspěvků)


Dotaz / příspěvek do diskuse

Copyright © 2004 STAND CZ spol s r.o. Obsah tohoto serveru je chráněn autorským zákonem. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004