Ústředny.cz

Česká verzeEnglish version
Akce "Stará za novou" - sleva až 25%
e-mail: info@ustredny.cz | Mapa serveru |

Víte co je...

...Provolba?
Provolba umožňuje přímé volání na konkrétní pobočku telefonní ústředny, pokud zná volající její číslo. Podle velikosti ústředny je dán počet číslic, ze kterých se skládá číslo pobočky (např. třímístné číslo pobočky 235 , čtyřmístné číslo pobočky 6764 atd.). Číslo pobočky je pak uvedeno na konci telefonního čísla, která má tedy např. u ústředny s třímístným číslem pobočky tvar (+420)XXXXXXYYY, kde YYY je číslo volané pobočky. Pokud volající nezná konkrétní číslo pobočky, vytočí kmenové číslo, směrované na operátora/spojovatelku, obvykle 111 pro třímístná čísla poboček, 1111 pro čtyřmístná atd.
Další pojmy

Novinky e-mailem


Doporučení

Domníváte se, že by naše stránky mohly zajímat někoho z Vašich přátel či známých?
Doporučte nás!

Anketa

Používáte ve firmě hlasovou poštu?

Ukázat výsledky

Malá firma 

Popis situace:

Firma Roletex se prezentuje na českém trhu od r. 2002. Zabývá se prodejem a následnou instalací žaluzií a rolet do obytných prostorů. FirmŽaluzie, instalované firmou Roletexu zastupuje majitel, který má asistentku, jejíž pracovní náplní je vyřizování administrativy, přijímání telefonátů a odesílání pošty. Dalšími zaměstnanci této společnosti jsou 3 technici, kteří pracují střídavě na směny, u instalací pak pracují společně. Nedávno ve firmě nově vzniklo obchodní oddělení, kde pracuje 5 zaměstnanců, kteří se starají o odbyt zboží. Roletex  sídlí v Brně, ale své zboží distribuuje po celé Moravě. Od svého počátku Roletex zaznamenal značný úspěch na trhu, a proto také došlo k výraznému rozšíření společnosti a to během pouhých 2 let. Lze tedy předpokládat, že během krátké doby bude mít tato společnost dvojnásobek zaměstnanců než v současnosti.

Firma má zájem o telefonní ústřednu, která jim splní základní požadavky, jako přepojení hovoru od asistentky na majitele firmy, techniky a konkrétní osoby obchodního oddělení nebo v případě nepřítomnosti asistentky, přesměrování  hovorů na technika nebo majitele. Zákazník se však obává nefunkčnosti ústředny při častých výpadcích proudu, které bohužel firmu v poslední době postihují.

 

Původní stav:

Firma používala pouze 1 telefonní linku, kterou obsluhovala asistentka a přepojení hovorů na majitele firmy a techniky nebylo možné. Asistentka tak vždy musela volat techniky a majitele společnosti k telefonu. Na obchodní oddělení byla přivedena druhá linka, o kterou se obdobným způsobem dělili obchodníci.

 

Požadavky zákazníka:

Roletex hledá jednouché a levné řešení na telefonní spojení, které by změnilo dosavadní špatný stav telefonní komunikace. Hlavní požadavky firmy:

  • vzhledem k rychlému růstu firmy je už teď jasné, že v budoucnu bude potřeba rozšíření počtu poboček ústředny
  • najít levné řešení na telefonní provoz
  • dostupnost spojení na všechny zaměstnance i v době jejich nepřítomnosti díky možnosti přepojení hovorů na mobil
  • zálohování při výpadku elektrického proudu
 

Řešení:

Dodavatel, společnost STAND CZ spol.s r.o. navrhla řešení, které splňuje všechny požadavky a zároveň výhledově počítá s rozšířením firmy, díky úspěchu zákazníka na trhu. Dodavatel doporučil nasazení nejmenší pobočkové telefonní ústředny Panasonic KX-TA 308, která pro současný provoz plně dostačuje, ale v budoucnu umožňuje rozšíření až na 6 státních linek a 24 poboček. Také nabídl zákazníkovi pro ochranu jeho investice do telefonní ústředny možnost zpětného odkoupení dodané ústředny při pořízení ústředny vyšší kapacity po dohodnutou dobu.  

Do ústředny jsou nyní přivedeny 3 vstupní analogové linky, dvě čísla uvádí Roletex na vizitkách jako telefonní, jedno jako faxové. Příchozí hovory přijímá asistentka a podle potřeby přepojí, ostatní mají klid na svou práci. Příchozí volání na faxové číslo jsou směrována přímo na fax a nezvoní tak na telefonu u asistentky. V době kdy asistentka není přítomna (např. je v bance či na poště), zvoní telefon přímo u technika, který má službu. Výhledově dodavatel doporučil pořízení ISDN linek.

  

Způsob aplikace požadavků zákazníka a využití dalších možností ústředny:

  • Všestranné a jednoduché rozšíření umožňují rozšiřující karty Panasonic, které představují jednoduché a přitom velice pružné rozšíření systému se 3 vnějšími linkami a 8 pobočkami na systém se 6 vnějšími linkami a až 24 pobočkami podle toho, jak postupně porostou nároky majitele firmy.
  • Jedním z hlavních přínosů pobočkové ústředny je efektivní obsluha hovorů. Přináší mnoho možností, jako například dveřní telefon, přesměrování hovorů, volbu druhu vyzvánění, funkci „nerušit“ a další.
  • Podrobná přehled o poplatcích za telefon umožňuje připojený tarifikační software, který zaznamenává informace o hovorech jako je datum, čas, číslo pobočky, volané číslo, délku hovoru atd., umožňuje jejich přehledné zobrazení, filtrování a tisk.
  • Záloha při výpadku el. proudu je zajištěna připojením záložní baterie, která jej napájí v případě výpadku.  

Pozn.: Toto vzorové řešení prezentuje pouze některé možnosti moderních pobočkových telefonních ústředen. Chcete-li se dozvědět více, doporučujeme Vám přečíst si další vzorová řešení a také případové studie, prezentující konkrétní řešení u skutečných zákazníků.

 
Diskuse k článku: Malá firma

Datum: 15.05.2007 08:23:57; Od: Ondřej Baier
Titulek: Návrh?

Dobrý den, dle příspěvku ze dne 20.2.2007 a Vaší reakce jsem očekávál nějakou odezvu, avšak se nic nestalo. Prosím, zda to bude možné, o zodpovězení položených otázek. Děkuji Ondřej Baier
odpovědět

Datum: 15.05.2007 08:41:12; Od: USTREDNY.cz - Zdeněk Prax
Titulek: Re: Návrh?

Odpověďi se řadí s odsazením pod příspěvěk, na který je reagováno - odpověď na Váš příspěvek tedy naleznete níže ...
odpovědět

Datum: 11.05.2007 10:38:00; Od: Ondřej Baier
Titulek: Stačí to?

Dobrý den,
prosím o radu. Řeším problém ve cca výše udeném případě "malá firma". Dostal jsem nabídku na ústřednu Panasonic KX - T 123210 db + syt.tel. 7030 + tel. 2315. Bude tato ústředna vyhovovat a spolňovat požadavky? Má tato ústředna DISA? Děkuji za brzkou odpověď, Ondřej Baier
odpovědět

Datum: 11.05.2007 11:32:32; Od: USTREDNY.cz - Zdeněk Prax
Titulek: Re: Stačí to?

Ústředna KX-T 123210 se již více než nevyrábí. Její nasazení je vhodné, pokud chcete ušetřit prostředky aplikací starší použité ústředny - je však také třeba počítat s tím, že Vám dodavatel pravěpodobně poskytne jen velmi omezenou záruku. DISA nebyla u této ústředny v základním vybavení, bylo by nutné ústřednu rozšířit, potřebné karty ale již bude obtížné sehnat. Vzhledem k tomu, že se jedná o analogovou ústřednu, není možno využít funkce digitálních ISDN linek. Všechna hlediska hovoří proti nasazení takto staré ústředny, s vyjímkou ceny, která samozřejmě může být rozhdujícím argumentem.
odpovědět

Datum: 20.02.2007 14:50:23; Od: Ondřej Baier
Titulek: Kde??

Nevíte kde sehnat výše uvedenou ústřednu? Podobně řešení ( viz. výše ) mě zaujalo, řeším podobný problém ve stejném rozsahu. Nevíte kolik toto řešení stálo(cca) ? Děkuji za odpověď
odpovědět

Datum: 20.02.2007 15:30:06; Od: USTREDNY.cz - Jan Matýšek
Titulek: Re: Kde??

Naše obchodní oddělení Vás bude kontaktovat s nabídkou ústředny odpovídající kapacity.
odpovědět

Zobrazení celé diskuse k tomuto článku (celkem 9 příspěvků)


Dotaz / příspěvek do diskuse

Copyright © 2004 STAND CZ spol s r.o. Obsah tohoto serveru je chráněn autorským zákonem. Všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebGet © IT STUDIO s.r.o., 2004